در سال 1387 با توجه به گسترش در خواستهای مردمی، با بکارگیری دانش فناوری اطلاعات در راستای مرتفع نمودن مشکلات شهروندان، هدایت، کنترل و ساماندهی نیازها و معضلات شهری، سامانهای تحت عنوان مرکز سامانه مدیریت شهری 137 توسط اداره روابط عمومی شهرداری اراک تاسیس و راهاندازی شد تا بتواند پاسخگوی شهروندان در خصوص معضلات شهری و مرتبط به شهرداری باشد.
مرکز سامانه مدیربت شهری 137 شهرداری اراک روزانه حدود 300 تماس جدا از تماسهای تکرای و غیر قابل ثبت از سوی شهروندان دریافت میکند.
در پی تماسهای اینترنتی توضیحات در خصوص موضوع مورد نظر توسط شهروند نوشته شده و پیگیری موارد از این طریق راحتتر میباشد ولی در تماس تلفنی به دلیل حجم زیاد توضیحات و یا نبود شماره تلفن پیگیری در خصوص موضوع مطرح شده بسیار مشکل میباشد.
طی تماس حاصل کردن شهروندان با مرکز سامانه مدیریت شهری 137 و مطرح کردن درخواست مورد نظر کدی به نام کد پیگیری ثبت میشود که برای پیگیری موضوع مورد نظر الزامی میباشد.
1-مرکز تماس: 137
2-سایت اینترنتی:www.137.arak.ir